12. Emumäe jooks

jooksutrennid Tallinnas

/Hugo Toll Emumäe jooksul, korraldajate foto/

Laupäevane Emumäe jooks oli ikka täitsa omaette klassist.
Jõudsin varem kohale, et saaks rahulikult ette valmistada. Parkisin auto Päikeseloojangu onni juurde! Nii kui ukse lahti tegin lendas Moskvitši-suurune parm sisse ja kuresuurused sääsed ootasid oma võimalust, tere tulemast maale! Võtsin numbri välja ja lasin paberil rada näidata, algus oli sama mis 2a tagasi kuid viimased 3k täitsa uus.

10a aastat tagasi kui sõber selle jooksuga alustas siis jooksime mõõda kruusa- ja asfaltteid ning viimane kilomeeter põlluteed pidi mäkke ja lõpu tõusunukk peaaegu neljakäpakil. Seekord oli metsaradasid veel rohkem. Tegin soojendusjooksu ja võimlesin, stardi ajaks oli temperatuur tõusnud 18 kraadini samas tuul oli mõnusalt jahe. Stardikoridor oli postide ja valge lindiga tähistatud ning matid maas. Kui kell 13 sai ütles Maali malbe häälega mikrofoni „Nüüd võite minna!“
Tavaliselt olen stardis tahapoole hoidnud kuid seekord võtsin esireas koha sisse ja panin esimesena lõikama – siis ei saa pärast vabandada, et alguses kaotasin aega. Paarsada meetrit kinni tambitud kruusateed, väike lohk ja edasi rohtus pinnastee mäest alla. Stardi kiirendus 3.11! Oh sa Juudas, vahepeal oli vist sammupikkus 2m. Esimene kilomeeter oligi täpselt mäe jalamil, aeg 3.57 kõrguse langus 31 m, keskmine sammupikkus 1.47 pulss 187. Esimene naine läks mööda. Esimene mees oli paarsada meetrit eespool, nii hästi pole ammu läinud.
100m kruusateed ja rada keeras üles mäkke tagasi, seesama 31 m kõrguste vahe. 1,5 km ja olime mäe otsas tagasi, õnneks oli seal ka esimene joogilaud. Teine kilomeeter 5.10, keskmine pulss 190. Sõbral jäi kivi talla alla ja ta väänas jala välja, väga kahju, ei saanudki teada kes keda. Kolmandast km pool ülesmäge ja pool sile 5.27. Neljas kilomeeter metsa sees pinnasteel suhteliselt sile mobiilimasti alt läbi ja jälle metsa, sujuvat langust 15 m 5.06. Viienda kilomeetri algus läheb väga käänuliseks siis äkki metsast välja lauda taha! Silohoidla kahe augu vahelt läbi, betooni peal vedelemas autokummid ja kiled, hais ninas, pööre vasakule külatagusele pinnasteele, viimase talu juures on joogilaud. Nii palju täis joogitopse pole mina enne näinud, tavaliselt joogipunkti jõudes on laud tühi ja jagajad ähmi täis. Langust kilomeetrile 15 m aeg 5.21 pulss ikka 190.
Kuuenda kilomeetri esimene pool kruusateel kõrguse kasv 20 m, teine pool põllu ääres langus 19 m aeg 5.12. Nüüd jõudsid taganttulijad järgi, teine naine läks mööda. Seitsmes kilomeeter kruusateel, jookse nagu mööda lauda, kuid maastik on lage ja päike kütab täiega, langust kokku 7 m, tempo 5.13!
Täisnurkne pööre vasakule põldude vahelisele pinnasteele ja algab 8. kilomeeter, kõrguse kasv 36m!!! Seda on kohe tunda ka: aeg 6.23! Tõusu alguses hingab veel üks mees kuklasse kuid lõpus oli vaikus! 20 sammu eespool teise koha daam aga näe järgi ei jõua.
Ja siis algas üheksas kilomeeter! Oh dear! Pidi ikka ettekujutus olema, et see maha märkida. Kümme sammu lohu põhja, kümme sammu üles, pööre vasakule, viis sammu otse, pööre paremale, värsked kännud, kõrged mättad, vasakul oks, paremal kivi, kuus sammu allapoole, 7 üles, pööre vasakule, mahalangenud puu, hüpe üles, maanteekraavist välja risti üle asfaldi ja edasi metsa, kaks põlvekõrgust kivi, kolm saja-aastast kändu, Karukell ja ohakas!

Vahepeal oli tunne nagu Wayne Gretzki purjetamas läbi N Liidu koondise! Lapsepõlves käisime mere ääres kivide peal hüppamas siis oli ka oluline tabada õige hoog ja koordinatsioon, et logiseva ja vetikatega kaetud kivide peal mitte kukkuda. Aeg 7.15, pulss 195, sammupikkus vaevalt 80cm! Viimane kilomeeter oli sama käänuline aga natuke sujuvam, korra tuli rada metsast välja päikese kätte, nagu sauna oleks astunud. Kõrguste kasv ei olnud enam nii suur, ainult 9 m, aeg 5.28, pulss finišijoonel 197.
10 kilomeetri aeg siis 54.36 koht, 31 Kokku lõpetas selle distantsi 54 võistlejat.
Jalg oli lõpus ikka päris pehme aga tunne selle võrra jälle mõnusam.
Kokku võtaks Marko Märtini sõnadega Kreeka rallilt kui oli 20km ülestõusnud kapotiga sõitnud „Just anothter day in office“!